Kurt blir grusom

the movie

2 bøker i 1

av (forfatter) og Kim Hiorthøy (illustratør).

Cappelen 2008 Heftet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Kurt blir grusom: Truckføreren Kurt redder en mann som går i søvne utfor kaia. Som belønning får han en diamant som han selger for 50 millioner. Til nå har Kurt alltid vært en veldig snill mann, men nå blir han ordentlig grusom. Kurt quo vadis: Kurt er lei av å kjøre truck og at alle andre har en mye viktigere jobb enn ham, og finner ut at han vil prøve andre jobber.

Kurt går til filmen! Boken innholder Kurt blir grusom og Kurt quo vadis? De to bøkene filmen bygger på.
Alle tror at Kurt er snill. Kurts kone tror at Kurt er snill. Kurts tre barn tror at Kurt er snill. Til og med Kurt tror at Kurt er snill. Men så blir Kurt grusom. Det kan skje den beste.
Nå på kino.
Bli med på Filmweb sin konkurranse.
Filmtrailer for Kurt blir grusom

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788202289348

EAN 9788202289348

Genre Humor

Anne-Lise begynner å bli bekymret nå. Hun syns ikke det er helt normalt å sitte på toppen av en stolpe i flere uker. Hvor lenge har du tenkt å sitte der? spør Anne-Lise. Til jeg har forstått alt, sier Kurt. Alt? spør Anne-Lise. I hvert fall temmelig mye, sier Kurt. Hvor mye har du forstått nå da?spør hun. Ikke noe å snakke om, sier Kurt. Jeg har aldri hørt om noen andre som har gjort noe lignende, sier Anne-Lise. Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, sier Kurt. Jeg må gjøre det som jeg synes er riktig, og nå føles det riktig å sitte på en stolpe. Når det ikke føles riktig lenger, så kommer jeg ned. Anne-Lise bare rister på hodet. Hun vet ikke hva hun skal gjøre.

• "Kurt IV" av Erlend Loe
  • "Kurt koker hodet" av Erlend Loe