Kunsten å lese tanker

hvordan du forstår og påvirker andre uten at de merker det

av (forfatter), Hanna Backman (illustratør) og Marianne Uthaug (oversetter).

Schibsted 2009 Innbundet

Forfatteren lanserer sine teorier om tankelesning. Med ferdigheter innen ikke-verbal kommunikasjon, kroppsspråk og psykologisk påvirkning kan vi avsløre hva et menneske tenker og føler, for så i neste omgang påvirke denne personens tanker og meninger i den retningen vi vil.

En humoristisk og innsiktsfull håndbok om hvordan man ved hjelp av psykologisk manipulasjon, sosiale teknikker og evner til å lese subtile ikke-verbale signaler, kan forstå, gjennomskue og påvirke andre uten at de selv merker det. Gjennom ikke-verbal kommunikasjon, kroppsspråk, psykologisk manipulasjon og påvirkning har Henrik Fexeus gitt ordet "tankelesning" en ny betydning. Her lærer du om: hvordan du kan se når noen lyver hvordan man flørter på den riktige måten. hvordan man kan få andre til å lytte - og dessuten si seg enig i det du selv mener hvordan du kan snu motstand og forakt til sympati og respekt

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2009

Har lest denne en gang før, så dette gikk i rekordfart. Trengte noe lett etter forrige bok, og det er dette. Boken er veldig praktisk og viser fram hvordan man kan påvirke (eventuelt manipulere ...) andre mennesker. Utrolig lettlest.

Jeg er ikke den første til å påpeke at årsaken til at George Lucas satte tette, ansiktsdekkende plasthjelmer på stormsoldatene i Star Wars, var å gjøre dem mer umenneskelige ved at man verken kunne se øynene eller ansiktene deres. I vår egen tid begynner vi å få en moderne parallell til stormsoldatene til Lucas, takket være den populære nervegiften botox. Dette er noe som flere og flere middelaldrende personer ubekymret får injisert i ansiktet. Botox fører til en lokal lammelse (det er som sagt en nervegift) som gjør at for eksempel rynker i pannen glattes ut. Dessverre medfører det også at du ikke lenger kan anvende visse ansiktsmuskler, siden de jo er lammet. Så du får ikke bare hud som en Barbie-dukke, men du får nøyaktig like mange ansiktsuttrykk som henne også.

Har begynt å legge merke til alle bøker med ordene "kunsten å ..." i tittelen og har oppdaget at det er forbløffende mange av dem, så derfor samler jeg dem i ei lita lista! Bare på gøy. Mp også innrømme at jeg har til gode å lese de fleste av disse

• "Når du gjør som jeg vil - en bok om påvirkning" av Henrik Fexeus
  • "De fire store - når de døde våkner" av Øystein Runde
  • "Ondskapens filosofi" av Lars Fr.H. Svendsen
  • "Hersketeknikk - en slags håndbok" av Hilde Sandvik
  • "Hvordan vinne venner - slik får du innflytelse og fremgang" av Dale Carnegie
  • "Kunsten å skrive godt" av Per Egil Hegge
  • "Født sånn eller blitt sånn? - utro kvinner, sjalu menn og hvorfor oppdragelse ikke virker" av Harald Eia
  • "Sameland - roman" av Magne Hovden
  • "Sannheten på bordet - det du ikke får vite om maten din" av Niels Christian Geelmuyden
  • "Gamle damer legger ikke egg - nye barn - nye utsagn!" av Unni Lindell
  • "Skammens historie - den norske stats mørke sider 1814-2014" av Sigmund Aas
  • "Heng ham ikke vent til jeg kommer - en morsom bok om norsk språk og tegnsetting" av Per Egil Hegge