Kunsten å følge hjertet

av (forfatter), Christian Heyerdahl (oversetter) og Haakon Strøm (oppleser).

Cappelen Damm 2020 Lydfil

Format Lydfil

ISBN13 9788202673314

EAN 9788202673314

Omtalt sted New York Myanmar

Jeg ville så gjerne at denne skulle snakke til meg. Ville like den like godt som de to første bøkene i serien. Skjønte ikke hvorfor jeg brukte så lang tid på å lese den. Hvorfor jeg valgte andre bøker fremfor denne hver gang jeg satte meg ned. Jeg plundret med å sortere persongalleriet i forhold til de tidligere bøkene. Jeg prøvde virkelig, men klarte ikke å gjenskape den gode altoppslukende følelsen fra sist. Klarte ikke å kjenne hjerteslagene.

Jeg har alltid sett for meg kjærligheten som en plante. Man må pleie den, man må beskytte den, fremfor alt når den er ung og ikke har slått dype røtter, ellers visner den og tørker ut. Man må gi den hva den trenger for å trives. Det hender den kan friskne til på egen hånd, og da vokser den på de mest umulige steder og trosser all motstand.

De er mørkebrune, nesten svarte, og svært, svært store. Det er de største jeg noen gang har sett. Og likevel røper de ingenting om ham. For når han ser på meg, fortaper jeg meg i øynene hans. De er så store, og det er så mye ro i dem at jeg aldri klarer fokusere på noe, samme hvor mye jeg prøver. Det kjennes litegrann som å ligge på en eng og stirre lenge opp i en dypsvart nattehimmel full av blinkende stjerner.

• "Nå og tilbake" av Santa Montefiore
  • "Den franske fotografen" av Natasha Lester