Kunsten å få mentale superkrefter

bli smartere, lykkeligere og finn meningen med livet uten å måtte anstrenge deg (nesten)

av (forfatter) og Hege Frydenlund (oversetter).

Schibsted 2012 Innbundet

Forfatteren viser hvordan man kan utnytte kapasiteten i sin egen hjerne til å ta bedre avgjørelser, lese raskere, kontrollere stress og nervøsitet, bli mer harmonisk og kreativ.

Bli smartere, lykkeligere og finn meningen med livet uten å anstrenge deg (nesten). I Henrik Fexeus' tidligere bøker har han lært oss alt om hvordan vi påvirker hverandre med bevisste og ubevisste signaler. Nå retter han for første gang blikket innover mot vår egen hjerne og våre egne evner. Vi har alle stor uutnyttet kapasitet, enten det gjelder å bli superkreativ, få bedre hukommelse eller å nå våre drømmers mål. I denne boken kan du lære deg å ta bedre avgjørelser, lese raskere, kontrollere stress og nervøsitet, finne bedre harmoni, større glede, og kickstarte din kreativitet. En konkret, morsom og "øyeåpnende" håndbok med ett tydelig løfte: Alle kan trene sin hjerne til å lære seg tanketeknikker og dermed få et rikere liv.

Forlag Schibsted

Har begynt å legge merke til alle bøker med ordene "kunsten å ..." i tittelen og har oppdaget at det er forbløffende mange av dem, så derfor samler jeg dem i ei lita lista! Bare på gøy. Mp også innrømme at jeg har til gode å lese de fleste av disse

• "Nå! - grip øyeblikket, det er alt du har" av Erik Bertrand Larssen
  • "Ungdomskilden - 12 gode valg for livet" av Audun Myskja
  • "Da terroren rammet Norge - 189 minutter som rystet verden" av Kjetil Stormark
  • "Alene naken - hvorfor er vi redd for å være oss selv?" av Tormod Huseby
  • "Kunsten å lese tanker - hvordan du forstår og påvirker andre uten at de merker det" av Henrik Fexeus
  • "Til de voksne" av Linn Skåber
  • "Det er nå du lever - en veiviser til åndelig opplysning" av Eckhart Tolle
  • "Sjef i eget liv - en bok om kognitiv terapi" av Ingvard Wilhelmsen
  • "Lykkeprosjektet - hvordan finne lykken i hverdagen og få et bedre liv" av Gretchen Rubin
  • "Bli best med mental trening" av Erik Bertrand Larssen
  • "Omgitt av idioter - hvordan forstå dem det ikke går an å forstå" av Thomas Erikson
  • "Vær snill med dyrene - roman" av Monica Isakstuen