Omtale fra forlaget
I den vestlige verden bruker folk stadig mer penger på fritid og opplevelser. Samtidig spiller attraksjoner generelt og kulturattraksjoner spesielt en stadig større rolle i dagens reiseliv. Sommeren 2005 var det ca fire millioner besøk på de ti mest populære kulturbaserte attraksjonene i Norge. Men hvilken historie og hvilket bilde er det vi egentlig formidler gjennom våre turistattraksjoner? Hva er egentlig det norske? Hva etterspør de utenlandske turistene? Hvordan tilrettelegge kulturbaserte attraksjoner? Hvordan er forholdet mellom kultur og turisme? Dette er blant temaene som behandles i denne boken som henvender seg til studenter ved reiseliv- og kulturstudier, så vel som alle som jobber med å utvikle og tilrettelegge turistattraksjoner.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788215005829
EAN 9788215005829
Språk Bokmål
Sider 194
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket