Kryp

Kolon forlag 2002 Heftet

Lise våkner en natt og forstår at alt er galt. Hun går og setter seg på badet for å tenke igjennom livet sitt fra den første kjæresten til den siste. Romanen handler om rollene vi blir tildelt i livet, og vanskelighetene med å bryte ut av tilvente mønstre, og ikke minst hvordan vi forholder oss til hverandre.

Kryp er en roman om rollene vi blir tildelt i livet, og vanskelighetene med å bryte ut av tilvente mønstre, og ikke minst hvordan vi forholder oss til hverandre. Krypene som har gitt boken navn, er både av det to- og firbente slaget. «Jeg hater menn som sover. Jeg hater at han ligger der i mørket og sover som om ingen ting har hendt, som om han ikke har sagt ting han ikke skulle si. Som får meg til å ligge våken og lure på hva han egentlig mente, selv om jeg sikkert burde vite at han ikke mener alt han sier, at han bare sier sånt fordi han er sint, og at det uansett er over for lenge siden.» Slik åpner Grethe Nestor sin debutroman. Det handler om Lise som våkner en natt og forstår at alt er galt. Hun går og setter seg på badet for å tenke igjennom livet sitt fra den første kjæresten til den siste. Hun er nådeløs i sin selvransakelse, til stor sorg for henne selv, men til svært mye glede for leseren.

Forlag Kolon forlag

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205303768

EAN 9788205303768

Serie Semikolon

Groteskt ærlig. Nestor setter gjenkjennelsesmomenter på spissen og skaper en karakter en forstår selv om den kan være vanskelig å identifisere seg med.

• "Happy - roman" av Grethe Nestor
  • "Barbiegenet - roman" av Grethe Nestor