Kretsløp

dikt 1973-2012

Tiden 2012 Heftet

Boka inneholder et utvalg dikt fra hele forfatterskapet, samt en helt ny samling "Tilfeldige dikt 2002-2012".

I forbindelse med Arne Rustes 70-årsdag utgis et bredt og rikt utvalg av hans dikt fra 1973 til 2012.

Arne Ruste innehar en særegen plass i norsk poesi. Helt siden debuten i 1973 har han vært en utpreget sanselig, billedrik og, ikke minst, tilstedeværende poet. Diktene hans er umiddelbare og tilgjengelige, men samtidig rike på kunnskap om menneskets tilknytning til religion og historie, natur og landskap. Det er dikt som med varme inviterer leseren inn, det er dikt som tar imot ham som en venn.
Arne Ruste (f. 1942) har skrevet dikt, barnebøker og romaner. Han har jobbet som litteraturformidler, forlags- og tidsskriftredaktør. Han har oversatt en rekke bøker, og er en av landets fremste gjendiktere, med blant andre Ted Hughes' Fødselsdagsbrev på listen over titler. 14. februar 2012 fyller han 70 år.

Forlag Tiden

ISBN13 9788210051944

EAN 9788210051944

Litteraturfestivalen Kapittel går av stabelen her i Stavanger 14. - 18. september. Årets tema er vandring. Vi på biblioteket har laget en liste med over hundre aktuelle bøker til festivalen.