Kranser og buketter

fra Barbeinthagen

av (forfatter), Irene Jacobsen (forfatter), Kari Nygaard (foto) og Irene Jacobsen (foto).

Kagge 2017 Innbundet

Bind de vakreste kranser og buketter med vekster fra hage, skog og grøftekant!
I denne nydelige boka viser de kreative damene bak "Barbeinthagen" hvordan du kan lage over 40 fantastiske dekorasjoner med naturmaterialer. Her er kranser i alle varianter, ikke bare til jul, men skapt ut fra alle årstider. Kransene kommer i mange varianter. Den klassiske vintergrønne kan lages så liten at den passer på et nøkkelknippe på vitrineskapet, eller den kan være svær som en låvedør. Noen kranser er spinkle, andre frodige. De kan være halvnakne grener eller fete blomsterbomber. Kranser kan has i håret, på veggen eller henge i taket. Noen kan til og med spises. Fellesnevneren er at du kan lage alle selv, både kransene til bryllupsfesten, hageselskapet, høytidene og i interiøret. I tillegg får du ideer til blomsterbuketter og borddekorasjoner. Råvarene finnes stort sett i hagen, skogen og grøftekanten. Med ståltråd, hyssing og en god hagesaks er du i gang. Alle kan få det til.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2017