Koparåker

noveller

av (forfatter) og Oskar Vistdal (oversetter).

Bokvennen 2016 Innbundet

Gyrdir Elíassons forteljingar går føre seg i grenselandet mellom røyndom og draum og mellom kultur og natur. Dei er merkte av melankoli og vemod, men òg av lun humor og poetisk intensitet. Hovudtema er mellommenneskeleg kommunikasjon og særleg mangelen på kommunikasjon, fokusering på teknologi som hindrar den og asosialiserer menneska ved å stille seg i vegen for beinveges kontakt mellom dei. Boktittelen alluderer til Copperfield.

Forlag Bokvennen

Utgivelsesår 2016

Ei av dei beste eg har lese i år. Korte underfundige noveller med mykje svart humor.

Klarte å løfte min noe labre interesse for å lese noveller. Nivået på novellene er høyt og språket flyter godt i oversettelsen til et gammeldags, og i mine øyne veldig stemningsfullt nynorsk. Den islandske naturen nevnes stadig med detaljerte observasjoner og har en tydelig rolle i mange av novellene, og det samme kan sies om det overnaturlige og mytiske som ofte kjennetegner Island.

Det er ei veke sidan mor hennar var hjå henne, på fyrste turen sin hit frå gamlelandet. Mannen hennar var på sjøen det meste av tida, dei var to eine i fire dagar. Då mor hennar kom, i regn og rok, sa ho ikkje stort om staden, dei tala mest om Krakow. Ikkje føre siste dagen sa ho brått utan vidare: "Det er fint her, kjære, vantar berre eit tre på tunet til å hengje seg i."

• "Det står til liv - kortprosa og foto" av Siri Økland
  • "Bøen - noveller" av Joakim Hunnes