Kong Salomos miner

av (forfatter), Finn Havnevik (oversetter) og Andreas Kolstad (oppleser).

Lydbokforlaget 2006 CD

Sør-Afrika for flere hundre år siden: Det går et sagn blant de innfødte som forteller om kong Salomos diamanter. De er gjemt i fjellene, og bevoktet av trollkvinnen Gagul. Tre engelskmenn drar på leting etter dem. Mange hvite menn har gjort det før dem, og ingen har kommet levende tilbake.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2006

Format CD

Serie Lydbokforlagets klassikerserie

Genre Spenning Klassisk litteratur

Omtalt sted Sør-Afrika

Dypt inni Afrikas villmark finnes en eventyrlig skatt - i følge sagnet. Mange har prøvd å finne den, men ingen har kommet levende tilbake.
Bokens ekspedisjon består av aristokraten, Henry Curtis, hans kompanjong, kaptein Good, zuluen Umbopa, og jegeren, Allan Quatermain.
Ferden er full av farer: nådeløs ørken, dødbringende magi og forferdelige handlinger.

Underholdende, skrevet med britisk humor.

Disse opplevelsene har inspirert b.l.a C.S. Lewis og Tolkien.

Ble lest som januarutfordringen til Elidas 1001lesesirkel - les en bok på under 250 sider.

Jeg skal flytte og ønsker ikke å flytte inn i nye bokhyller med gamle bøker jeg mest sannsynlig ikke kommer til å lese igjen. Derimot ønsker jeg å bytte bøkene i lista mot andre bøker som kan være av interesse. Ettersom jeg ønsker å bli kvitt bøkene er det ikke umulig at jeg bytter to mot en, for eksempel.

Om du ikke kan/vil bytte, men allikevel ønsker deg en bok på lista, selger jeg gjerne - foreslå en pris så kommer vi nok til enighet.

Alle bøkene i byttelista er pent brukte pocketversjoner. Bøkene med norske titler er norske versjoner; bøkene med engelske titler er engelske versjoner.

• "Pionerene - Susquehanna - elvens kilder" av James Fenimore Cooper
  • "Tarzan - apenes konge" av Edgar Rice Burroughs
  • "Tusen og en natt" av Jan Kjærstad
  • "Barna i Nyskogen - roman" av Frederick Marryat
  • "Kidnappet" av Robert Louis Stevenson
  • "Hjortedreper - den første krigsstien" av James Fenimore Cooper
  • "Den hemmelige agenten" av Joseph Conrad
  • "Djevelens eliksirer - kapusinermunken Medardus' etterlatte papirer" av Ernst Theodor Amadeus Hoffmann
  • "Kaptein Grants barn - en reise jorda rundt" av Jules Verne
  • "Mannen som faller" av Don DeLillo