Kohts bok

Gyldendal 2020 Innbundet

Christine Kohts historie, skrevet av Joachim Førsund.

«Jeg hadde egentlig ikke tenkt at jeg skulle fortelle om alt sammen. Mye av det jeg skal fortelle er flaut, jeg har skammet meg noe helt forferdelig. Og noe er hemmeligheter. Hemmeligheter vår familie ikke har snakket om. Men nå tenker jeg: Søren heller. Fasaden min er borte.
Hvis det skal være noen vits med denne boken, nå, etter alt jeg har vært igjennom, og mens jeg ennå lever, så kan jeg like gjerne fortelle alt. Alt jeg har vært redd for, alt jeg har skammet meg over, alt jeg har angret på, alt jeg har villet skjule for andre; det blir så smått i møtet med døden.»

ISBN13 9788205541177

EAN 9788205541177

Omtalt person Christine Koht

Vakkert, vond og nydelig bok. Varsomt og fint ført i pennen av Joachim Førsund. Ikke så stor bok i format, men innholdet er stort og vil følge meg lenge.

Jeg har alltid hatt sansen for Christine Koht som komiker og tv-personlighet, nå fikk jeg skikkelig sansen for henne som menneske. Sterk og modig historie.

Denne vart eg positivt overraska over. Godt skrive av Førsund, ikkje spekulativ eller for privat, alvorleg og sprudlande på same tid. Til å bli litt klokare av!

For en bok! Denne slukte jeg. Åpent, sårbart, ærlig- om ikke brutalt ærlig. Skrevet og fortalt på en utrolig fin måte. Åpenhjertig Koht som forteller om livets opp- og nedturer. Ungdomsårene, legning, kjærlighet, mani, narkotikabruk, familien og kreften. Utrolig fin bok om en veldig sammensatt person. Virkelig glad for at Koht, Pernille og Joachim Førsund bestemte seg for å skrive denne boken og dele sin historie. Utvilsomt en favoritt i bokhylla!

Denne boka klarte jeg ikke å legge fra meg, en sårbar, ærlig bok.

Lest i 2020

• "Alt du ikke ser - livet med Joachim" av Ellen Arnstad
  • "Mannual - det jeg og andre menn tenker, men ikke sier" av Adam Schjølberg
  • "Ingemar Modigs oppvåkning" av Mikael Bergstrand
  • "Lothepus - går det til helvete, så går det til helvete" av Leif Einar Lothe
  • "Johannas åpenbaringer - roman" av Aasne Linnestå
  • "Som skyene skygger snøen - dikt langs veien" av Levi Henriksen
  • "Knutby - roman" av Jonas Bonnier
  • "Petra Pettersens perfekte plan - åtte uker til jul" av Lene Lauritsen Kjølner
  • "Hushjelpens rom" av Fiona Mitchell
  • "Du fucker med hjertet mitt nå" av Alexander Fallo