Knut Gribb : dødebokens vokter ; Knut Gribb : havdypets røst

av (forfatter), Terje Emberland (forfatter), Bernt Rougthvedt (forfatter) og NRK Radioteatret (utgiver).

NRK 2008 CD

Dødebokens vokter: Mordværelset er låst og lukket, men likevel har en mann fått strupen oppskåret der inne. Redselen brer seg da det dukker opp nye navn med usynlig skrift i dødeboken, et av navnene tilhører en politimann. Havdypets røst: Et lik dukker opp under avdukingen av en statue i Kragerø. Noen spekulerer i om byen er hjemsøkt av en selvmordsepidemi, men hva skjuler seg i havdypet? I rollene: Kai Remlov, Lasse Lindtner, Trond Brænne, Mads Ousdal, Ole-Jørgen Nilsen, Jan Grønli og Nils Ole Oftebro, m.fl.

To hørespill med verdens eldste krimhelt! Gribb og hans erkemotstandere ble skapt av Norges antakelig største kriminalforfatter, Sven Elvestad, mer kjent som Stein Riverton i hefteserien Lys og Skygge. Vi lanserer her to helt nyskrevne episoder: Dødebokens vokter av Eirik Illdahl og Havdypets røst av Terje Emberland og Bernt Roughtvedt - to finurlige hørespill med bl.a. Kai Remlov og Lasse Lindtner på rollelisten. Øvrige medvirkende: Trond Brænne. Mads Ousdal, Ole-Jørgen Nilsen mfl.

Forlag NRK

• "Knut Gribb - dødsguden fra Amazonas" av Tor Edvin Dahl
  • "Spill i mørke" av Edith Ranum
  • "Helgenen leker med ilden" av Leslie Charteris
  • "Knut Gribb - dragens hale" av Jon Bing
  • "Knut Gribb : sfærenes musikk ; Knut Gribb : gullets forbannelse" av Terje Emberland
  • "Knut Gribb - en vals med Den grønne redsel, og to andre hørespill" av Gunnar Staalesen
  • "Knut Gribb - Thomas Ryers testamente, og 4 andre hørespill" av Gunnar Staalesen
  • "Ekko fra glemte graver" av Edith Ranum
  • "Knut Gribb - den hvite dame, og 4 andre hørespill" av Sverre Årnes