Knerten politimann

av (forfatter) og Johan Vestly (illustratør).

Gyldendal Tiden 2001 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos ark.no

En tyv er på ferde i Besseby. Bestefaren til Magnus tror en liten stund at det er Lillebror som er tyven, men det er han jo ikke. Han er bare bestevennen til Magnus, men én ting er litt rart! Magnus og bestefaren han har en hemmelighet som selv ikke Lillebror får vite om.

Hvis du har lest boken som heter Knerten i Besseby, vet du at Knerten fikk politilue på nest-nest-nest siste side. Så fikk du ikke vite mer, for denne boken måtte vente i 30 år før den fikk lov til å bli utgitt! Det var akkurat som om den måtte stå i kø, etter Aurora, Guro, Kaos og Småtassene. Men nå får den endelig lov til å bli trykket, og da er det bra at Knerten har luen, og at Lillebror er blitt kjent med både en politimann og politimesteren i Besseby. Boken kunne blitt kalt .En tyv i vedskjulet., men da ville nok Knerten blitt fornærmet.Bestefaren til Magnus tror en liten stund at Lillebror er tyven, men det er han jo ikke. Han er bare bestevennen til Magnus, men én ting er litt rart! Magnus og bestefaren hans har en hemmelighet som selv ikke Lillebror får vite om, men det får du som leser nå, og til slutt får Lillebror vite om den hemmeligheten, han også.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788205297210

EAN 9788205297210

Bøker ikke lest for en leseutfordring. Klarte å få plass til 24 av 33 bøker på 'leser' hylla på en leseutfordring.

• "Småtassene og andre folk på Tirilltoppen" av Anne-Cath. Vestly
  • "Monrad og mormor i den store klubben" av Anne-Cath. Vestly