Knerten i knipe

en filmbildebok

av (forfatter), Anne-Cath. Vestly (opprinnelig forfatter) og Trond Tønder (illustratør).

Gyldendal 2011 Innbundet

Lillebror, Knerten og familien har flyttet til Bessby. En dag blir Knerten borte, og da Lillebror leter etter ham, finner han en baby på en benk utenfor kirken. Lillebror skjønner at han ikke kan gå fra babyen.

Anne-Cath. Vestlys Knerten fra suksess til suksess.

Knerten i knipe, den tredje filmen om Knerten, er klar for premiere høsten 2011. Knerten, Lillebror og familien hans har flyttet. Knerten har fått en sønn, Lille-Knerten, og lykken er stor. Men mamma og pappa er bekymret for Lillebror. De har bodd i Bessby i et par måneder, men han har fremdeles ikke fått seg noen nye venner. Lillebror bryr seg ikke. Han liker ikke de dumme guttene i gata. Og dessuten har han jo Knerten. de to gjør en avtale om å ikke ha noen andre venner. For alltid. Men så finner Lillebror en forlatt baby på en benk ...
De to første Knertenfilmene har vært enormt populære og er solgt til flere land. Besøkstallene i Norge økte også fra første til andre film, noe som er svært uvanlig og lover godt for film tre.
Filmbildeboka gir store og små anledning til å lese filmfortellingen, illustrert med bilder fra filmen, enten som forberedelse, eler som en fin måte å holde fast i en god opplevelse.
Handlingen baserer seg på originalboka "Knerten og forundringspakken"

ISBN13 9788205416628

EAN 9788205416628