Klonet med Gud

Hermon 2010 Heftet

Forfatteren tar bl.a. utgangspunkt i Romerbrevet 8,29 og skriver om livet med Jesus i hverdagen.

Helt fra den tidligere torpedoen HP gikk på søndagskolen i tidlige barneår, hadde han et ønske om å tro på og bli lik Jesus. Det er derfor Gud har holdt sin vernende hånd over ham, ifølge ham selv. Denne tanken, og ønsket, som han har båret på fra søndagskolen i Hammerfest - at vi kan bli lik Jesus mens vi lever her på jorden - er hva denne boken handler om. På sin egen ureligiøse måte, skriver HP en inspirerende bok om livet med Jesus i hverdagen. Egentlig klassisk forkynnelse, men i en ny og annerledes språkdrakt, krydret med selvopplevde hendelser fra HPs egen hverdag. Et nøkkelvers er Romerbrevet 8,29: For dem som Han kjente på forhånd, den har Han også forutbestemt til å bli likedannet med sin Sønns bilde, for at Han skulle være den førstefødte blant mange brødre. "Når vi får tak i dette, kan vi begynne å leve et guddommelig liv her på jorden," skriver HP. "Da lever vi et liv som er til beste for oss selv, og til beste for de menneskene vi møter." Denne boken har alle elementer for å bli en klassiker om det kristne livet!

Forlag Hermon

ISBN13 9788230207246

EAN 9788230207246

”Når vi begynner å leve for Gud, gjør vi noe vi ikke hadde klart i egen kraft, nemlig at vi lar Jesus leve Sitt liv gjennom oss.”(..)”Synden blir renset ut, stoltheten brutt ned og sløvheten tatt bort. Vi vil få noe vakkert som vil spre seg ut i våre liv, og deretter over på andre mennesker. Ånden fra Gud vil hjelpe oss til å kunne avstå fra ting i verden som ikke er bra for oss.” (se 1 kor 13)

”Mange av oss kristne har delte sinn. Vi har litt av Jesu sinn og litt av vårt gamle sinn, og bestemmer det meste selv, enda vi har bekjent at Jesus skal få være Herre i våres liv. Men i Bibelen står det at et slikt menneske ikke skal få noe som helst fra Faderen, for da har vi et splittet sinn, som mange på barnestadiet har.” (se Jak 1,7 & 4,8)

<<Det blir lys i mørket>>, Han har også latt lyset skinne i våre hjerter, for at kunnskapen om Guds herlighet, som strålet i Kristi ansikt, skal lyse fram (2 Kor 4,6). Vi er faktisk kalt til å være et lys i en mørk verden. Jesus-mennesker skinner som solen på høylys dag, for Han bor i oss. Utstrålingen kommer av at Gud skinner gjennom deg og meg. Som vi vet, ligger verden i mørket, men Gud fridde oss ut fra den, for at vi skal lyse opp der vi lever, Ja, vi skal være til glede for naboer og medmennesker i hverdagen, for de er våre <<neste>>

Det jeg prøver å formidle med denne boken, er at vi må ta vare på den dyrebare tiden vi har igjen her på jorden, og bruke den godt. Derfor skal vi heller ikke leve etter de menneskelige lystene, for det har vi gjot lenge nok, men heller leve etter Guds vilje den tiden vi har på jorden.