Klikkertrening og dempende signaler

slik trener du bort aggresjonsproblemer hos hunder

av (forfatter) og Marthe Sæther (oversetter).

Canis 2007 Innbundet

Boka inneholder 40 øvelser for å trene bort hundens aggresjonsproblemer. Ved hjelp av klikkertrening kan du lære å bruke ditt eget stressende kroppsspråk som et signal til hunden om å forholde seg rolig, lære hunden å vise dempende signaler på kommando, ta tak i hunden uten å bli bitt, og få hunden til å nærme seg andre hunder.

Klikkertrening og dempende signaler. Slik trener du bort aggresjonsproblemer hos hunder. Hunden som biter. Hunden som angriper andre hunder. Hunden som kanskje ikke overlever på grunn av sin egen aggressive adferd. Hva kan gjøres for å hjelpe disse hundene? Når adferdskonsulenten Emma Parsons oppdaget at hennes egen hund var aggressiv, utviklet hun innovative og effektive strategier for å roe ned, endre og omforme utagerende adferd hos sin egen hund, så vel som hos klientene sine hunder. Nå finnes Parsons strategier, som baserer seg på positiv forsterkning, tilgjengelig for alle. Med mer enn 40 tydelige øvelser som presenteres i et oppskriftsformat og er enkle å følge. Klikkertrening og dempende signaler lærer både hundeeiere og erfarne hundetrenere om hvordan man kan: - Venne hunden til å nærme seg andre hunder - Ta tak i hundens halsbånd uten å bli bitt - Lære hunder å vise dempende signaler på kommando - Bruke sitt eget stressende kroppsspråk som et signal til hunden om å beholde roen - pluss mange flere kreative og effektive bruksområder for kontroll over adferd ved hjelp av positiv forsterkning og klikkertrening. Boken er full av innsikt og praktisk informasjon. Klikkertrening og dempende signaler har svar til alle som kommer ut for dette utfordrende adferdsproblemet. «Her finner du de mest fornuftige, mest praktiske og mest positive løsningene på aggresjonsproblemer hos hunder.» Karen Pryor, forfatter av boken «Ikke skyt hunden» «Denne boken er et friskt pust! Emma Parsons bruk av positiv forsterkning for å løse aggresjonsproblemer er mer enn bare teori; hun presenterer praktiske løsninger, utviklet gjennom flere års erfaring. Alle som jobber med aggresjon hos hunder kan lære seg mye av denne boka.» Ken Ramirez, Shedd Aquarium, Chicago

Forlag Canis

Utgivelsesår 2007

• "Rundering i teori og praksis - for redning, konkurranse og aktivisering" av Morten Egtvedt
  • "Din hund fortsetter - atferd, innlæring, øvelser" av Sven Järverud
  • "Hva gjør jeg når hunden drar?" av Turid Rugaas
  • "Kulturkollisjonen mellom hund og menneske" av Jean Donaldson
  • "Lydighetstrening i teori og praksis - fra grunnferdigheter til konkurranse" av Cecilie Køste
  • "Din hund - som valp og unghund" av Sven Järverud
  • "Klikkertrening for din hund" av Morten Egtvedt