Kleopatra

dronning av solens rike

av (forfatter) og Mona Lyche Ramberg (oversetter).

Pax 2002 Innbundet

I Alexandria gir Kleopatra Antonius en strålende velkomst. Han har hevnet Cæsars død og har nå vunnet Kleopatras hjerte. Egypt blomstrer igjen, men i Roma er det mørkere skyer. Den unge Octavian, Cæsars arving, blir stadig mektigere, og vil undergrave Antonius' stilling i hjemlandet. En militær konfrontasjon er ikke til å unngå, og Antonius samler sine styrker i Hellas. Det blir Octavian som seirer i det store sjøslaget, og Kleopatra og Antonius tar seg tilbake til Egypt. Storhetstiden er over og Kleopatra venter stolt og ukuelig mens de romerske troppene rykker nærmere Alexandria. Dette er andre bind av romanen Kleopatra.

Forlag Pax

• "Kleopatra - Nilens datter" av Margaret George
  • "Stormfugl" av Conn Iggulden
  • "Vaktenes tre - en historisk krim fra Istanbul" av Jason Goodwin
  • "Solgudens sønn" av Pauline Gedge
  • "Winonas visdom - om tilværelsens skjulte sammenheng - en indianerkvinne beretter" av Priscilla Cogan
  • "Solens datter" av Pauline Gedge
  • "De usynlige brødre" av Kurt Aust