Kjærlighetens nåler

en eskortepikes historie

Kolofon 2010 Heftet

Eskortepiken Celin plages av nevrologiske symptomer og tar kontakt med en akupunktør for å få hjelp. Gjennom behandlingen opplever hun at mye endrer seg både på det indre og ytre planet i livet hennes. Hun blir dratt inn i en dansegruppe som også bidrar til helningsprosessen. Så møter hun seileren Thomas, og omtrent samtidig dukker en av hennes gamle sexkunder opp.

Romanen handler om eskortepiken Celin og hennes vei ut av luksusprostitusjonen. Hun tar kontakt med akupunktøren Bjørg , fordi hun plages av diffuse nevrologiske symptomer. Gjennom terapien og behandlingen, skjer det mye med Celin både på det indre og ytre planet i livet hennes. Celin driver også et rammeverksted, og i den forbindelse, får hun kontakt med Runa som drar henne inn i en dansegruppe som ledes av Agnes. Disse kvinnene og deres menn driver historien fremover. Det oppstår et klimaks da Fred, en av hennes gamle sexkunder, dukker opp igjen. Det skjer omtrent samtidig som hun møter Thomas, en godslig seiler. Tør hun gripe den gryende kjærligheten og skape seg et normalt liv, eller vil fortiden hindre henne?

Forlag Kolofon