Kjæreste Emmie

av (forfatter), Eva Ulven (oversetter) og Ingeborg Sundrehagen Raustøl (oppleser).

Bastion 2020 Lydfil

Emmie er hemmelig forelsket i Lucas, sin bestevenn gjennom mange år, men hun har aldri villet innrømme det. Så når hun blir bedt om å være forloveren i bryllupet hans faller verdenen hennes plutselig sammen. Emmie har dessuten en jobb hun ikke ser en fremtid i, en mor hun har et komplisert forhold til og en husvert som hun mistenker misliker henne sterkt. Oppdraget som motvillig forlover tvinger etter hvert Emmie til å ta et oppgjør med sin egen fortid, følelser og hemmeligheter, og den rollen hun nå spiller i sitt eget liv. Men hva er det hun egentlig vil? Lia Louis skriver ektefølt, engasjerende og rørende om livets kompleksitet, og om drømmer, håp og kjærlighet. Kjæreste Emmie er en varm og morsom roman som vil treffe deg rett i hjertet og bli der.

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2020

Format Lydfil

Denne likte jeg godt, ble både latter og tårer.

Emmie og Lucas har vært bestevenner i 14 år. Nå har Lucas invitert Emmie til "deres" restaurant. Hun håper og regner med at han skal foreslå at de bytter status fra venner til kjærester. Hun har øvd seg på et positivt svar. Til hennes overraskelse spør han om hun vil være hans forlover når han skal gifte seg et år senere.

Søt og romantisk historie.
Les hele omtalen her

En sjarmbombe av en bok! Jeg skal vertfall til Frankrike i sommer, ingen tvil om det.

• "Porselensmalerens hemmelighet" av Simone van der Vlugt
  • "Hvert år i desember" av Kari Wille Rekdal