Kistemakeren

Schibsted 2015 E-bok

Rino er tilbake i Lofoten og håper på et rolig vikariat som lensmann. Men da en gutt finner en videokassett med et uhyggelig innhold i vannkanten, blir han dratt inn i en sak som strekker seg flere år tilbake i tid - en sak som også skal vise seg å være skremmende aktuell ...

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2015

Serie Rino Carlsen (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Nordland

Granhus har greid det igjen. Jeg føler meg mørbanket etter å ha blitt holdt i ei skrustikke av forfatteren, bare et kapitel til, bare et.... vanskelig å legge fra seg. Man blir sugd inn i historien fra første side. Tror man vet løsningen, men blir lurt på ville veier flere ganger, får å få den endelige løsninga på de siste sidene. Grøssende god lofotkrim! Rino i mitt hjerte, selv med hockysveis. (og nå muligens også Guro i livet sitt).

Og der har jeg lest alle de 5 bøkene som har kommet om Rino Carlsen så langt - så hva skal jeg gjøre nå!?`Jeg fatter ikke at jeg ikke har oppdaget denne forfatteren tidligere, på den annen side hadde jeg jo da ikke hatt disse bøkene å fortape meg i denne regnsommeren! :o)

Dette er den beste boka jeg har lest av Frode Granhus, spennende fra start til slutt. Venter spent på neste!

Meget spennende krim av Frode Granhus igjen. Han makter å stadig skape nye plott uten å gjenta seg selv. Godt språk, smart plott, særs gode miljøskildringer. Mer i min omtale HER

Jeg gjentar suksessen fra i fjor, og setter meg som mål å lese 52 bøker i løpet av 2015. Hver fullførte bok legges fortløpende til listen. Har du en bok å anbefale, eller et lignende prosjekt, må du gjerne legge igjen som en kommentar :)

Dette er de bøkene jeg har lest i 2017. Boktitler blir lagt inn etterhvert som de er lest.

Bøker jeg klør etter å lese i høst/ vinter.

Uthevet tekst

Egen oversikt over bøker i 2017