Kinderegg-effekten

en miljøthriller om mord, makt og mye penger

Kagge 2008 Heftet

Handlingen er lagt til Hafjell i nær fremtid. Hotellkongen Petter Stordalen, kronprinsparet, politikere, finansfolk, miljøeliten og store verdensstjerner er samlet for å overvære åpningen av verdens mest miljøvennlige skisenter. Men flere ukjente fiender ønsker å stikke kjepper i hjulene og åpningsseremonien rammes av skandaler, sabotasjeaksjoner og rene terroranslag.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2008

Serie Kagge pocket

Genre Humor

Omtalt tid 2000-2009

Siden personene i boka er ekte personer vi kjenner fra før, blir det enkelt å henge handlingen på de forskjellige karrakterene.

Historien er veldig morsom, og spiller litt på våre fordommer/meninger om de involverte. Har gitt Terningkast 5 ut fra underholdningsverdien i boka, og det fiffige konseptet. Selv om det definitivt er et bra plot, er ikke dette bok man verken skal ta eller bedømme alt for alvorlig.

Et godt stykke lettlest underholdning!

Jeg fikk lyst til å lage en liste over bøker med varm og god humor. Forslagene har rent inn, og jeg håper at jeg får med meg alle etter hvert.

Det er en del uleste bøker i bokhylla som jeg gjerne vil få lest. Skriver inn hva jeg synes om dem etterhvert som jeg har lest dem :)

• "Trondprinsen" av Anonym
  • "Klassekamerater - en krisekrim om kalde skuldre og varme hender" av Anonym