Kentauren

en universell roman om betingelsesløs kjærlighet og andre mysterier mellom himmel og jord

Flux 2011 Innbundet

Jorda, 2060. Jordas elite har reist til Mars, og resten av jordas innbyggere befinner seg på en planet som mest av alt minner om en permanent global alternativmesse. Etter at den gjennomstrukturerte Ask møter telluskvinnen Fest kastes han ut på en indre og ytre reise som tar han fra Mars til kaotiske Tellus. Her oppdager han bl.a. sex, sjokolade og andre sanselige undere som er utryddet på Mars.

En universell roman om betingelsesløs kjærlighet og andre mysterier mellom himmel og jord. Året er 2060 og den rasjonelle eliten av Jordas innbyggere har for lengst kjøpt enveisbillett til Mars. Ask er en respektert marsist, men når telluskvinnen Fest kommer inn i Asks verden, dannes det sprekker i den ultrarasjonelle komfortsonen hans. Snart kastes han ut på en indre og ytre reise som tar ham fra gjennomstrukturerte Mars til kaotiske Tellus, hvor han oppdager sex, sjokolade og andre sanselige undere som er utryddet på hjemplaneten hans. Vil Ask lykkes med å smelte überrasjonaliteten fra Mars sammen med hypersanseligheten på Tellus? Og vil han finne den vakreste av alle sammensmeltinger, den betingelsesløse kjærligheten?

Forlag Flux

Utgivelsesår 2011

Omtalt tid 2000-tallet

En morsom og litt rar bok som jeg likte godt, og her er min omtale av den:

Fantastisk spennende, interessant og velskrevet, med humor og mange gøyale språklige vendinger. Leste den i ett jafs i dag.:)
Blogginnlegg

• "Mord på kirkegården" av Maria Lang
  • "Penelopiaden - myten om Penelope og Odyssevs" av Margaret Atwood
  • "Du tilhører meg" av Penny Hancock
  • "Alkymistens bok - tapperhet og frelse i krigsherjede Andalucía" av Adam Williams
  • "Roser, kyss og døden" av Maria Lang
  • "Blodskraft" av Lise Forfang Grimnes