Kennedys hjerne

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Gyldendal 2006 Heftet

Høsten 2004 reiser den svenske arkeologen Louise Cantor fra en utgravning i Hellas til Stockholm. Der skal hun treffe sønnen Henrik, men finner ham død i leiligheten. Alt tyder på selvmord, men Louise er overbevist om at han har blitt myrdet. Hun bestemmer seg for å følge Henriks spor den siste tiden han levde. Beslutningen fører henne til en avkrok i Australia, en hemmelig leilighet i Barcelona og en landsby for aidsrammede i Mosambik. Da Henriks far forsvinner sporløst, innser Louise at også hun kan være i fare. Eller er det bare hennes egen fantasi som løper løpsk?

Høsten 2004: Den svenske arkeologen Louise Cantor reiser fra en utgravning i Hellas til Stockholm. Hun skal treffe sin sønn Henrik, men finner ham død i leiligheten der han bor. Alt tyder på selvmord. Men Louise er overbevist om at han er blitt myrdet. Hun bestemmer seg for å følge Henriks spor den siste tiden han levde. Dette fører henne til Australia, en hemmelig leilighet i Barcelona og en landsby for aidsrammede i Mosambik. Hvorfor ble Henrik drept? Var han i ferd med å avsløre forsøk på å utnytte epidemiens ofre? Hvorfor er han så opptatt av den myrdede president Kennedys hjerne? Snart innser Louise at hun selv er i fare. Terningkast 5. «Stort om død og grådighet.»Yngvar Ustvedt, VG

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205349919

EAN 9788205349919

Genre Thrillere

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

temaet var for saavidt interressant, men jeg synst boken ble kjedelig. Kun en 3 paa terningen fra meg.

Gjør at jeg kan gå på skattejakt. Her er helgens funn :-)

• "Dyp - roman" av Henning Mankell
  • "Leopardens øye" av Henning Mankell