Keen

Pelikanen 2020 Innbundet

Det er den første dagen i årets hundedager. Luften er tett og porene åpne. På radio meldes det varmerekord. Vi møter Rebekka, Beate og Live, tre jenter i en oversiktlig småby. De drar på hyttetur. De skal lage taco og drikke noen øl. De møter noen eldre gutter og varmen gir ikke slipp.

Keen er en bok om landskap og kjærlighet, om blomstring og identitet. Rebekka bearbeider minnet om en nylig avdød far, men sorgen og det livet hun er i ferd med å legge bak seg, går her hånd i hånd med utålmodigheten overfor det som er i emning.

Med Keen skriver Eskeland seg inn i et ungt sinn med medrivende innlevelse, og makter å gestalte både ungdommens langsomme somre og den høye pulsen som akkompagnerer tenårenes intimitet, gryende seksualitet og sosiale spill.

Forlag Pelikanen

Utgivelsesår 2020

• "Den siste hjelperen - roman" av Cathrine Knudsen
  • "Tiger i hagen - fortellinger" av Ari Behn
  • "Det er nok nå - hvordan nyliberalismen ødelegger mennesker og natur" av Linn Stalsberg
  • "Det er heldigvis ingen som trenger meg" av Liv Marit Weberg
  • "Penelope er syk - roman" av Ole Robert Sunde
  • "Frihet, likhet, Island - en saga om en mann og et land i krise" av Mímir Kristjánsson
  • "Lavterskeltilbud - roman" av Jens M. Johansson
  • "Fanny og mysteriet i den sørgende skogen - roman" av Rune Christiansen