Katt savna

av (forfatter) og Tiril Valeur (illustratør).

Vigmostad Bjørke 2019 Innbundet

Simone har alltid drømt om å få en katt. Hadde bare ikke pappa vært så allergisk! Hver kveld leser hun i Kattens ABC, men Simone får ikke svar på det hun lurer mest på. Kan kattemennesker og hundemennesker være venner? Hvorfor lager mamma kunstutstillinger i stedet for å spise frokost med barna sine? Og hvem er egentlig katten på plakaten på lyktestolpen?

En dag finner Simone en lapp i lomma med en mystisk beskjed, og ingenting blir som før.

Katt savna er en varm og sjarmerende fortelling om å ta vare på et dyr, om å finne sin plass i verden og om å våge å være en ekte venn.

Camilla Otterlei (f. 1980) er forfatter, lærer og foredrags- holder. Hun er har gitt ut en rekke bøker i ulike sjangre. For bildeboken Kunsten å møte en bjørn (2015) mottok hun Språklig samlags litteraturpris. Otterlei er fra Kongsberg, men bor i Drammen.

Tiril Valeur (f. 1975) er illustratør og forfatter. I tillegg til å ha skrevet egne bøker, har hun også illustrert mange bøker for andre forfattere. Hun er utdannet ved Kunsthøgskolen i Oslo. Valeur er fra Kristiansand.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241919503