Katharina-koden

av (forfatter) og Ivar Nergaard (oppleser).

Lydbokforl. 2017 CD

En sporløs forsvinning er et mysterium i seg selv. Men hva om den som forsvinner etterlater seg noe som gjør mysteriet enda større?

Det er den tiden på året. For 24. gang på rad finner William Wisting frem papirene fra da Katharina Haugen forsvant. Saken ble aldri løst, og hvert år siden har Wisting oppsøkt Katharinas ektemann, som befant seg utenbys på jobb og hadde et solid alibi. Den jevnlige kontakten mellom Wisting og Martin Haugen har etter hvert utviklet seg til et vennskap. Denne gang finner han imidlertid Haugens hus lukket og låst. På årsdagen for sin kones forsvinning er Martin Haugen selv sporløst borte.

Samme dag får Wisting besøk på politihuset av den yngre etterforskeren Adrian Stiller, som arbeider med eldre og uløste saker i Kripos, såkalte cold cases. Den gamle Katharina-saken har forbindelse til en annen, gammel forsvinningsgåte. De to må gjøre felles sak, men samarbeidet med den kompliserte Adrian Stiller skal bli en utfordring for den erfarne Wisting. De to drevne etterforskerne må likevel finne et utgangspunkt de kan enes om, og bruke kreftene på å løse saken.

Forlag Lydbokforl.

Format CD

Omtalt sted Larvik

Nok en velskrevet bok om troverdige Wisting fra Jørn Lier Horst. Men denne gangen var handlingen etter min mening altfor forutsigbar, og boken er til tider faktisk ganske kjedelig. Den blir aldri skikkelig spennende.

herlig- kreativ løsning og koselig krim -

Jeg har tidligere lest bøker fra forfatteren. De har vært svært gode og gledet meg derfor til å lese denne boken. Jeg fikk historiens største skuffelse. Jeg ble godt revet med underveis, og forventet en god og spennende avslutning i god Horst stil. Men der tok jeg grundig feil! det virker som om forfatteren har fått dårlig tid på slutten. ALT det som var bygd oppfalt som et korthus. Jeg er overrasket over at en forfatter med et sånt potensiale har falt for det kommersielle grepet. Det kan sammenlignes med å gå ei fem mil, men avslutte etter fire.

Bøker jeg har lest i 2017

Bøker lest i 2017