Karanba

fotball for livet!

av (forfatter), Knut Egil Wang (illustratør), Tommy Nilsen (illustratør) og Håvard Kleppa (illustratør).

Perleblekk 2010 Innbundet

Denne boken handler om Karanba, en fotballklubb fra favelaen i Rio de Janeiro. Prosjektet ble startet av nordmannen Tommy Nilsen, og klubben tar i dag vare på 150 gutter. Boken forteller om hvordan det er å drive prosjektet og gir et innblikk i livet til spillerne.

Les boken bak tv-serien om Karanba !

Dette er boken om nordmannen Tommy Nilsen som dro til Brasil etter en fotballskade.

Han slo seg ned i favelaen, et av verdens farligste og fattigste strøk, hvor mennesker

Blir myrdet hver dag. Han hadde en visjon om å lage et fotballag for de med minst

Ressurser, og slik ble fotballklubben Karanba til.

Karanba er altså så mye mer enn fotball. Klubben og miljøet rundt gir muligheter til barn og unge som ellers kanskje ville få en krimi-nell løpebane. Denne boken gir deg historien til Tommy Nilsen. Du får vite om slitet, svetten, frustrasjonene. Men også gleden når det tilsynelatende umulige blir mulig. Som feks at Karanba vant Norway cup i år ! En seier både for Tommy og guttene.
Boken er skrevet av journalist Håvard Kleppa og vil være gjennomillustrert både av Tommys egne bilder samt fotos tatt av fotograf Knut Egil Wang.

Gi bok med mening.
De som kjøper boka støtter også prosjekt Karanba økonomisk.
Pengene vil gå til daglig drift, og til å utvikle ett treningssenter og skole for guttene i Karanba.

Forord til boken er skrevet av Jo Nesbø

Forlag Perleblekk