Kane and Abel

Pan Books 2018 Heftet

They had only one thing in common...William Lowell Kane and Abel Rosnovski, one the son of a Boston millionaire, the other a penniless Polish immigrant - two men born on the same day on opposite sides of the world, their paths destined to cross in the ruthless struggle to build a fortune. The marvellous story, spanning sixty years, of two powerful men linked by an all-consuming hatred, brought together by fate to save ...and finally destroy ...each other.

Forlag Pan Books

Utgivelsesår 2018

Serie Kane og Abel (1)

Omtalt tid 1900-1945 Etterkrigstiden 1960-1969

Omtalt sted USA Øst-Europa

Når hemnen vert styrande...

Abel Rosnovski (Wladek) og William L Kane er hvudpersonane i denne murstenen på nesten 650 sider. Fattigguten Abel vart fødd i Polen på same dagen som millionærsonen William vart fødd i USA.
Oppveksten og ungdomstida til desse to er diametralt motsette. Medan William er fullstendig ukjend med fattigdom, må Abel kjempe for livet i svært mange ulike, vanskelege miljø; fattigdom, matmangel, krig, arbeidsleir i Sibir mm.
Likevel har begge ein ting felles: dei er sta, og kjempar innbitt for å nå måla sine.
Abel oppdagar også på tragisk vis at han har sterke band til menneske med høg status i heimlandet, og beviset for det er eit tungt, inngravert sølvarmband som han på uforståeleg vis greier å halde på trass alle vanskar.

Vi får delta i immigrasjon, forretningsliv på godt og vondt, aksjespekulasjonar, venskap, deltaking i krigen i Europa, ekteskap, barn og familieliv...

Dei første 300(ca) sidene bergtok meg. Det var fascinerande å lese om dei to og deira miljø som neppe kunne ha vore meir motsette. Likte godt å lese om kampen Abel hadde for å kome seg til USA, og om korleis han arbeidde med kløkt og innsikt for å oppnå suksess - materiell suksess.

Likevel vart det ikkje toppscore her. Her vart litt vel mykje aksjespekulasjonar for min del, ein del klisjear både språkleg og innhaldsmessig, og handlinga gjekk meir og meir over til å bli forutsigbar. Og så hemn, hemn og atter hemn......
Så denne som eg hadde sett slik fram til, fekk av meg terningkast 4..

Bladvender som holder en våken om natta...ja, det stemmer.
Tidvis flatt språk, helt enig. Metaforer og levende skildringer....nei. Her er det handling, handling, handling.
God historie, tja...jo..nei. Godt ljuge men litt lettvint og tidvis forutsigbart og rett og slett litt teit!
Hadde ikke lyst til å lese mer da Henry Osbourne kom inn i historien igjen. Hvor kørka kan ellers smarte folk bli? Sikkert, men ikke så artig å lese om. Jeg leste den da ferdig, da den er greit tidsfordriv på reise.
Terningkast 4

Denne boka bli du trollbundet av fra første side. Forfatteren har en unik evne til å ta deg med inn i forskjellige mijøer og til å gjør deg kjent med de forskjellige karakterene.En bok som gjør at du vil bare legge deg godt til rette i sofaen og bare lese,og glemme alt rundt deg.En bok som du føler takknemlighet ovenfor forfatteren som har latt deg oppleve dette fantastiske verket!!

En god historie, men tidvis litt flatt språk. Historien gjør dette uansett til en god leseropplevelse.

Anmelderen skreiv at denne boka var av den som kunne halde deg oppe om natta. Kan ikkje anna enn å samtykke då eg las til 0130 i natt. Eg berre måtte, måtte lese litt til.

Bøker eg har notert meg at eg berre må lese ... så snart eg er ferdig med alt det andre eg berre må lese! For mange gode bøker, altfor lite fritid ...!

Liste over bøkar eg les i 2014, og ei kortkort meining om dei. Mest som ein oversikt for min eigen del :)

The nation's best-loved novels - Top 100

• "Fanget av fortiden" av Jeffrey Archer