Kampen om Gud

hva skal vi tro?

av (forfatter) og Odd Eirik Ness (oversetter).

Flux 2015 Innbundet

Troen er i trøbbel. Den angripes fra militante ateister med Richard Dawkins i spissen på den ene siden, og religiøse fundamentalister på den andre. Kan Gud gjenoppstå som en meningsfull størrelse i vår skeptiske tid? Ja, sier Deepak Chopra. Tiden er moden for at åndelighet kan ta tilbake rollen den er ment å fylle: gi oss kunnskap om og innsikt i en høyere virkelighet.
I Kampen om Gud tar Chopra et oppgjør med Dawkins' ensporede ateisme. Han gir praktiske pekere på veien mot en Gud som betyr noe. Og hva slags Gud er det? Ifølge Chopra er Gud selve kilden til menneskelig bevissthet. Ikke-tro blir dermed første steg på veien som leder til tro, og derfra til visshet om en Gud som angår oss alle. Kampen om Gud viser hvordan Gud kan bli virkelig i ditt og mitt liv.
Gjennom de siste tre tiår har Deepak Chopra inspirert millioner av mennesker med sine innsiktsfulle utgivelser. Han har skrevet over 80 bøker. 22 av dem har havnet på New York Times bestselgerliste.

Forlag Flux

Utgivelsesår 2015