Kampen om den gule trøya

Tour de France gjennom historien

rytterne, duellene, legendene, skandalene

Kagge 2008 Innbundet

Boken omhandler Tour de France. Forfatteren forteller om de mest kjente rytterne opp gjennom tidene, duellene og alle skandalene som sykkelrittet har ført med seg. Har litteraturliste og register.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2008

Omtalt sted Frankrike

En veldig spennende bok med historier man ellers ikke visste noe om. Den begynner fra begynnelsen av tour de france til nesten nåtid. Boken har en god oppbygning og er lagd for de som vil ta et dypdykk inn i en turbulent sykkelhistorie. Jeg anbefaler denne boken til folk som liker sykkel og generelt folk som er glad i historie. Jeg personlig leste denne boken for å prøve å ta litt mere følge med senior Kaggestads kunnskaper. Jeg tror at man vil få en slags eventyrfølelse etter man har lest den.

Dersom du vil vinne løp, får du penger. Dersom du vil ha penger, vinner du ikke løp

Dette er gode bøker å lese i hvileperoder mellom harde treningsøkter. Tar gjerne imot forslag til nye bøker.

• "Herman" av Lars Saabye Christensen
  • "Alkymisten" av Paulo Coelho