Kald angst

av (forfatter), Erik Krogstad (oversetter) og Trond Teigen (oppleser).

Lydbokforlaget 2019 Lydfil

Iskald thriller om hemmelige eksperimenter på Grønland.

Tupaarnaq har reist tilbake til Nuuk for å hjelpe sin eneste venn, Matthew Cave, med å finne sin halvsøster. Hun og tre venner fra Danmark forsvant i løpet av en helgetur til den avsidesliggende og forlatte by Færingehavn. Funn av blodspor i de forlatte husene vekker mistanker om at en forbrytelse har funnet sted. En mistanke som blir bekreftet da halvsøsteren plutselig ringer hjem til sin mor, med en stemme fylt av angst og redsel. En kamp mot klokken begynner.

Matthews far, Tom, var som ung soldat på Thulebasen med på et eksperiment som endte fatalt. Tom ble mistenkt for dobbeltdrap, ble tvunget til å flykte og leve i skjul. I forbindelse med de fire ungdommenes forsvinning, vekkes den gamle Thule-saken til live, og det går opp for Matthew at han selv er en brikke i et spill som handler om liv og død, penger og makt. Han merker et stadig større press fra både Grønlands politi og det amerikanske militæret, som alle vil ha fatt i faren hans.

«Kald angst» er en frittstående oppfølger til «Jenta uten hud» .

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2019

Format Lydfil

Serie Matthew Cave (2)

Genre Krim

Omtalt sted Grønland

Her ble forfatteren aldri ferdig med å fortelle hva som skjedde i forrige bok og det ble for usammenhengende og rotete med for lite flyt for meg.

• "Hjertevokteren" av Alexandria Blockfeldt Dahl
  • "Oppgjør" av Jane Casey
  • "Bliss - de nye antiinflammatoriske nøklene til et lengre og bedre liv" av Maria Borelius
  • "Glemselens grav" av A.J. Waines
  • "Ikke min familie" av C.L. Taylor