Kainan

av (forfatter) og Mona Jacobsen (oppleser).

Lydbokforlaget 2006 CD

Ved en tilfeldighet stikker Lena, arbeidsledig skuespiller, innom sin tvillingbror Andreas' leilighet en kveld. Hun finner ham i en elendig forfatning. Han er syk og nesten utilregnelig. Først nå får Lena vite om hans kompliserte livsførsel. Selv gjorde hun tidlig opprør mot familien og reiste ut, mens han gikk inn i farens rolle som skipsreder og frimurer. I sitt forsøk på å hjelpe broren beveger Lena seg inn på forbudt område og får etterhvert innblikk i frimurernes ritualer, ideologi og indre samhold. Hun blir en som vet for mye, og mens broren går under, blir Lena truet på livet.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2006

Format CD

Genre Krim

• hvis jeg blir nedkjørt av en bil så vit at jeg alltid krysser gata på grønn mann
  • hvis jeg pines av en brå sykdom så vit at min helbred alltid har vært uforskammet god
  • hvis jeg faller ut fra "det høyeste fjell" så vit at jeg alltid har hatt høydeskrekk
  • hvis jeg dør så vit at også jeg er glad i livet

Favorittkategorien min er krim

• "Lex Love" av Kim Småge