Kabbalah

vestens mystikk

av (forfatter) og Kristin Sveen (oversetter).

Visdomsskolen 2005 Heftet

Denne boken av Dion Fortune er en klassiker fra 1935 og regnes for å være blant de aller beste fremstillinger av Kabbalahs lære. Boken kommer i stadig nye opplag på originalspråket engelsk og er dessuten oversatt til en rekke språk. Den holder fortsatt posisjonen som en av verdens mest solgte bøker om Kabbalah.

Kabbalah var opprinnelig en esoterisk, det vil si en hemmelig lære, som ble formidlet muntlig fra mester til elev og i tradisjonelle ordensselskaper og mysterieskoler.

Dion Fortune presenterer grunnprinsippene i Kabbalah ved å ta utgangspunkt i Livets Tre, som er kabbalismens mest kjente symbol. I boken er det inkludert en rekke illustrasjoner og forslag til meditasjonsøvelser.

Forlag Visdomsskolen

Utgivelsesår 2005

• "Himmel og helvete" av Emanuel Swedenborg
  • "Den okkulte løsning" av Karl Milton Hartveit
  • "Vestens mystikk" av Jan-Erik Ebbestad Hansen
  • "Kabbala - praktiske ritualer for healing, magi og beskyttelse" av Vanessa Lampert
  • "Symbolene og det ubevisste" av Carl Gustav Jung
  • "Yoga" av Knut A. Jacobsen
  • "Å bli den du er" av Eckhart
  • "Suksessens sju åndslover - slik får du hjelp til å oppfylle drømmene dine" av Deepak Chopra
  • "De gnostiske evangelier - evangeliene som Kirken holdt skjult" av Elaine Pagels
  • "Gnostiske skrifter" av Einar Thomassen
  • "Tao te ching - utvalgte taoistiske skrifter" av Rune Svarverud