K. Mustermann

av (forfatter), Simon Stranger (forfatter), Per Olav Kaldestad (forfatter), Mette Karlsvik (forfatter), Lina Undrum Mariussen (forfatter), Audun Mortensen (forfatter), Kjersti Annesdatter Skomsvold (forfatter), Terje Thorsen (forfatter), Olav Marius Øyehaug (forfatter), Knut Nærum (forfatter), Ingeborg Arvola (forfatter), Gro Dahle (forfatter) og Øivin Horvei (illustratør).

Magikon forlag 2014 Innbundet

Mange har sett navnet K. Mustermann på en ringeklokke, men få vet hvem han eller hun er. K. Mustermann er det dummy-navnet firmaet Siedle setter på sine ringeklokker. Ofte blir navnet stående lenge, så det kan se ut som det bor mange K. Mustermann i en bygård. I denne boken fabulerer kunstneren Øivin Horvei om hvem Mustermann er. En postmann skal levere et brev til K. Mustermann. I brevet står det at Mustermann skal motta en gigantisk arv fra Amerika. Men når postmannen kommer fram til bygården, står det Mustermann på alle ringeklokkene - og han aner ikke hvem som skal ha brevet ... Horvei har laget 11 portretter av de som bor i bygården. Eivor Vindenes har skrevet rammefortellingen. Dette er en original og morsom bildebok for barn, men som like gjerne kan leses av voksne.

Forlag Magikon forlag

Utgivelsesår 2014