Julemysteriet

av (forfatter), Anne Marit Jacobsen (oppleser) og Terje Strømdahl (oppleser).

Lydbokforlaget 1999 CD

I en bortgjemt bokhandel finner Joakim en magisk julekalender. Hver dag når han åpner en luke i kalenderen, faller det ut en liten lapp med en fortelling om Elisabeth og hennes reise til Betlehem. Det er en reise gjennom Europa og Lilleasia, men det er også en reise gjennom historien. En historie for hver dag i advent.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 1999

Format CD

Genre Fantastisk litteratur

Denne fortellingen er og blir fantastisk. Håper alle mennesker får lov til å ha den som juletradisjon

Historien er som en høy stabel av pannekaker, der hver eneste pannekake er et nytt verdenskart...

Jo mer vi gir bort, jo rikere blir vi selv. Og jo mer vi beholder for oss selv, jo fattigere blir vi. Det er givergledens mysterium, verken mer eller mindre. Men det er jo fattigdommens mysterium også.

Hvert eneste menneske på jorden er som et helt skaperverk for seg.

Det er nøyaktig to måter å bli vis på. Den ene måten er å reise ut i verden og se så mye som mulig av Guds skaperverk. Den andre måten er å slå rot på ett bestemt sted og studere alt som skjer der så nøye som overhodet mulig. Problemet er bare at det er komplett umulig å gjøre begge deler på én gang.

Du trenger ikke å eie noe som helst for å kjenne givergleden bruse i årene. Et lite smil er nok, eller noe du har laget selv.

Her er en liste med bøker som handler om jul eller på en eller annen måte får meg i jul/vinterstemning. Noen leser jeg i hvert år, andre ikke:) Ha en fin førjulstid.

Her er en liste over alle bøkene som jeg har lest av min favorittforfatter, Jostein Gaarder. Liker du også filosofiske tankemønstre, er de absolutt til å anbefale. :-) skriv bildebeskrivelse her

Her er bøker som ihvertfall gir meg julestemning.

"Min Jesus lever, derfor vil jeg leve" Bøker som har fulgt meg fra svarteste natta, og frem til og etter at jeg tok i mot Jesus i livet mitt. ...og plutselig skinte sola <3

Liste for å halde orden på bøkar eg vil anbefale barn å lese :) Spesielt tenker eg på lillesøstera mi på ti år. Også skal eg bli grunnskolelærar, gleder meg til å lese med borna på skulen!

• "Bibbi Bokkens magiske bibliotek" av Jostein Gaarder
  • "Kabalmysteriet ; Vita Brevis ; Sirkusdirektørens datter" av Jostein Gaarder