Jordnært

enkle tips til en mer miljøvennlig hverdag

av (forfatter) og Susanne Bastviken (forfatter).

Pilar 2019 Innbundet

I Jordnært deler forfatterne enkle råd, erfaringer og tips til hvordan du kan ta bedre vare på deg selv og miljøet. Søstrenes visjon er å gjøre det gøy og enkelt å være miljøvennlig, selv for deg som føler du ikke har tid eller overskudd. Anette og Susanne er alltid på leting etter inspirerende mennesker, produkter og mat som er i tråd med verdiene de ønsker å leve etter. I boka deler de sine egne erfaringer, gir deg enkle oppskrifter og tips til en mer miljøvennlig hverdag.

Søstrene Anette Bastviken (28) og Susanne Bastviken (27) er grunnleggerne av bloggen og bedriften Radical Broccoli. De er alltid på jakt etter ny inspirasjon som kan gjøre havet renere og jorda vår til et bedre sted. De har for eksempel forsøkt å leve en hel måned uten å bruke plast.

Forlag Pilar

Utgivelsesår 2019

En lettlest bok som gir inspirasjon til hvordan å leve mer miljøvennlig. Enkle tips og triks som man enkelt kan benytte for å få en mer grønn hverdag. Dette er en fin bok å ta fram igjen og igjen, her finner du blant annet veganske oppskrifter, hvilke hudpleieprodukter du bør unngå og hvordan vaske klærne dine.

• "Sykt enkelt" av Mari Hult
  • "Kunsten å inhalera - roman" av Ingelin Røssland
  • "Det som nesten er sant - roman" av Bergljot Kaslegard
  • "Hold heisen - noveller" av Nora Lindblad
  • "Du fucker med hjertet mitt nå" av Alexander Fallo
  • "Dødsryddig - en oppløftende bok om å rydde i et helt liv av ting" av Margareta Magnusson
  • "50 kubikks hjerte - koke bok" av Trygve Skaug
  • "Levepistolen - dikt" av Hege Susanne Bergan