Jordmoren fra Venezia

av (forfatter) og Kristina Quintano (oversetter).

Juritzen forlag 2012 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Vi er i 1600-tallets Venezia. Hannah Levi er kjent over hele byen som en dyktig jordmor. Når en kristen greve banker på døren hennes, i den jødiske gettoen og trygler om hjelp for sin fødende kone som holder på å dø, er Hannah tvunget til å ta en vanskelig avgjørelse. Ikke bare er det forbudt for jøder å gi medisinsk behandling til kristne, det straffes også med tortur og døden. Men hun vet at med den enorme pengesummen som greven tilbyr henne kan hun kjøpe fri sin ektemann, Isak, som har blitt solgt som slave på Malta. Kan hun redde moren og kan hun redde det lille barnet som skal bli arvingen til greven? Og kan hun redde seg selv og Isak og deres fremtid uten å fare for livet til alle i gettoen? Jordmoren i Venezia er en gripende historisk roman som vil fortrylle leserne med sin spennende handling og levenede skildringer fa 1600-tallets Venezia.

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282053600

EAN 9788282053600

Genre Historisk litteratur

Omtalt tid 1600-tallet

Omtalt sted Italia Malta

Kjedelig!

Forsåvidt en grei historie og en fin beskrivelse av datidens Venezia. Men, det er noe helt galt ved tiden her. Følg med og tell dager i Hannahs del av handlingen fra midten av boka og ut.

Man kan reise både kort og langt i bøkenes verden. Fasinerende å se hvor mange spennende steder som dukker opp, allerede i titlene. Listen startet som en liten lek for meg selv. Men, så fikk jeg lyst til å dele den.

Vikingtid, 1800-tallet, samtid. Utstilte bøker i biblioteklokalene 2015.

• "Jordmoren i haremet - roman" av Roberta Rich
  • "Kjøpmannens hustru" av Charlotte Betts