Jorddragen våkner

av (forfatter) og Rune R. Moen (oversetter).

Fontini forlag 2021 Innbundet

Drageskolen er en spennende lettlest-serie barna blir hekta på! Jorddragen våkner handler om en vanlig gutt og vennene hans. Og heftige drager, mystiske steiner, en konge, en trollmann og masse magi! Brage tror ikke på drager og magi. Men så blir han tatt med til slottet av kongens soldater. Der møter han flere barn. Og drager! Han skal bli en dragetrener! Snart skjønner Brage at han og de nye vennene må finne de skjulte kreftene i sin utvalgte drage og samarbeide for å forsvare kongeriket. Boken har korte kapitler, masse spenning, og herlige illustrasjoner på hver side. Jorddragen våkner er første bok i en av verdens mest populære lettlest-serier. Drageskolen er laget for å være gøy å lese, særlig med tanke på de som skal lese sine første bøker. Men den passer også for såkalte reserlesere. Hovedmålgruppe er 7 til 10 år. Forfatteren Tracey West er en prisbelønt barnebokforfatter. Hun har jobbet spesielt med lettlestbøker og bøker fra kjente seriekonsepter som Ninjago (LEGO) og Pokémon.

Forlag Fontini forlag

Utgivelsesår 2021

Serie Drageskolen (1)

Genre Fantasy

Spenningsserie med mange fine illustrasjoner!

Brage er en helt vanlig gutt på som bor på en bondegård. En dag dukker plutselig kongens soldater opp og tar ham med til slottet.
Han skal trenes opp til å bli en dragemester. Brage er ikke sikker på om dette er noe for ham, men når han ser de tøffe dragene blir han overbevist. På skolen møter han Anna, Ragna og Bø som også skal trenes opp.
Brage lurer på hva slags superkraft dragen hans har, for dragen virker litt daff og sliten. Den ligner litt på en slange, eller meitemark.
Brage kaller derfor dragen sin for Markus.

Kan Brage bli en ekte dragetrener? Hvilke superkrefter har dragen hans? Og hva vil egentlig kongen med dragene?

Serien har korte kapitler, mye action og mange illustrasjoner.

Serier for barn i 6–9-årsalderen som liker fantasy. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Kokosbananas og prompebrusen" av Rolf Magne Andersen
  • "Forsvunnet på jorden" av Nicolai Houm