Jorddragen våkner

av (forfatter), Graham Howells (illustratør) og Rune R. Moen (oversetter).

Fontini 2021 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp boka hos ark.no

Drageskolen er en spennende lettlest-serie barna blir hekta på! Jorddragen våkner handler om en vanlig gutt og vennene hans. Og heftige drager, mystiske steiner, en konge, en trollmann og masse magi! Brage tror ikke på drager og magi. Men så blir han tatt med til slottet av kongens soldater. Der møter han flere barn. Og drager! Han skal bli en dragetrener! Snart skjønner Brage at han og de nye vennene må finne de skjulte kreftene i sin utvalgte drage og samarbeide for å forsvare kongeriket. Boken har korte kapitler, masse spenning, og herlige illustrasjoner på hver side. Jorddragen våkner er første bok i en av verdens mest populære lettlest-serier. Drageskolen er laget for å være gøy å lese, særlig med tanke på de som skal lese sine første bøker. Men den passer også for såkalte reserlesere. Hovedmålgruppe er 7 til 10 år. Forfatteren Tracey West er en prisbelønt barnebokforfatter. Hun har jobbet spesielt med lettlestbøker og bøker fra kjente seriekonsepter som Ninjago (LEGO) og Pokémon.

Forlag Fontini

Serie Drageskolen (1)

Genre Fantasy

Serier for barn i 6–9-årsalderen som liker fantasy. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Hvor er det blitt av Gulliksen?" av Eli Hovdenak
  • "Bø!" av Jon Ewo
  • "Superkorte skrekkhistorier" av Andreas Palmaer
  • "Måneskinnsdragen" av Cornelia Funke
  • "Spøkelsesskipet Vallona" av Lena Ollmark
  • "Sarahs drøm" av Giovanni Di Gregorio
  • "Greta og kjempene - inspirert av Greta Thunbergs kamp for å redde jorda vår" av Zoë Tucker
  • "Den lille mareritt-butikken og kile-krisen" av Magdalena Hai
  • "Jordskjelvhjerte" av Camilla Otterlei