Jernrosen

av (forfatter) og Christian Rugstad (oversetter).

Press 2017 E-bok

Mac Faraday lever et stillferdig landsbyliv som smed. Han er stamgjest på den lokale puben og et solid anker på fotballaget. Men han er også en mann med en fortid. Når hans beste venn, Ned Lowey, blir funnet hengt på låven, rykkes han med ett ut av det fredelige livet han har tilkjempet seg. Mac Faraday har gått livets harde skole, der han har lært ikke å akseptere noe før han har undersøkt det selv. Han er ikke overbevist om at vennens død skyldes selvmord, og i jakten på en forklaring bringes hans egen mørke fortid fram i lyset igjen. Han blir tvunget til å hente fram sine gamle evner og kunnskaper, og han finner seg selv snart i en kamp for sitt eget liv.

Peter Temple er en av verdens mest anerkjente nålevende krimforfattere. I 2010 vant han Miles Franklin Award for boken Sannhet - dette er den høyeste utmerkelsen en skjønnlitterær bok kan få i Australia. Han har også vunnet fem Ned Kelly Awards for krimlitteratur, samt en Gold. Dagger for Mørk kyst i 2007. Han er oversatt til over 20 språk, og han er meget populær også i Norge hvor han har solgt over 100 000 bøker. Jernrosen er opprinnelig hans andre roman og kom ut i 1998.

Forlag Press

Utgivelsesår 2017