Jenter i jeans

den tredje sommeren

av (forfatter) og Cecilie Winger (oversetter).

Damm 2007 Heftet

Dette er sommeren før de fire jentene i buksealliansen skal dra til hvert sitt studiested, det er nå de trenger buksa aller mest. Tibby skjønner at buksa alltid har visst noe hun selv ikke har visst om Brian. Carmen trenger så mye buksemagi som mulig når hun må passe på den grinete, greske bestemoren til Lena. Lena ønsker at buksa skal fortelle henne om hun skal satse på drømmen om kunstutdanning, selv om familien ikke støtter henne. Bridget er glad for at hun har buksa når hun finner ut hvem som er trenerkollegaen hennes på fotballeiren. Dette er den tredje boka om jeansjentene.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788204137753

EAN 9788204137753

Du kan ikke viske ut fortiden. Du kan ikke engang forandre på den. Men noen ganger gir livet deg en mulighet til å bruke den på riktig måte.

Jeg har prøvd å bli fri på min måte ( Leonard Cohen ).

Vær deg selv, hvis han ikke liker deg som du egentlig er, er han ikke verdt det.

Det var enkelt å ønske seg fri fra smerten, kjærlighetssorgen og savnet etter Kostos. Det virket i alle fall enkelt. Men det var en hake der. Hvis hun ga slipp på smerten, måtte hun samtidig gi slipp på en annen ting også: følelsen av å være elsket.

En ting var å ofre deg selv for en stor sak. Noe annet var det å ødelegge deg selv for et menneske som ikke engang ville ha deg. Det var en oppofrelse og ett offer ingen ville ha, som ikke tjente noen.

Jeg har laget en liten liste over sommerbøker. Hvis du har tips til flere romaner så fører jeg det opp her.

Her legger jeg ut noen bøker som jeg synes er verdt og lese ! Dette er en serie som passer godt for ungdom som liker drama og kjærlighet. Bør prøves .

Ei foreløpig liste over hva jeg har lest i 2012. Det er ikke så mye å skryte av foreløpig. Men lista vil bli oppdatert fortløpende.

• "Jenter i jeans - den fjerde sommeren" av Ann Brashares
  • "Søsterskapet spirer" av Ann Brashares