Jenta med ballongen

kriminalroman

Gyldendal 2012 E-bok

Alarmsentralen mottar en melding fra en kvinne som er ute og går kveldstur med hunden i utkanten av Skien. Hun har falt og trenger hjelp. Når ambulansen kommer til stedet finner de henne kvalt med hundehalsbåndet. Journalist Mette Minde er barndomsvenninne av den dreptes søster og begynner å grave i saken på egen hånd. Hun åpner dører ingen vil hun skal åpne. Dette er første bok om Mette Minde.

ISBN13 9788205413474

EAN 9788205413474

Serie Mette Minde (1)

Genre Krim

Omtalt sted Telemark

Tildelt litteraturpris Maurits Hansen prisen - Nytt Blod 2009

syns boka var kjedelig derfor avslutta jeg den

Har akkurat avslutta denne boka, som jeg fikk tak i i lydbokversjon, lest av Marit Christensen.

Handlingen foregår i det området jeg bodde til jeg var 11 år. Det var en merkelig opplevelse å farte rundt på barndommens stier - i ei kriminalbok.
Oppleser Christensen var ok, men det trekker sjølsagt ned at hun uttalte de lokale stedsnavna med feil trykk.

Selve boka var kanskje litt langtekkelig og hadde vel mange spenningstopper som ikke riktig fikk sin utløsning.
Kanskje var det mest at det foregikk i et for meg kjent geografisk område som gjorde at jeg holdt ut hele romanen? Jeg trur ikke jeg kommer til å lese de andre bøkene i serien om denne kvinnelige NRK-journalisten som løser mysterium.

Frøken detektiv
(Link til omtale på bloggen min som jeg startet opp et drøyt halvår før jeg oppdaget Bokelskere, derfor legger jeg ut et knippe av de tidligste bokomtalene.)

Lotte har vært i bursdag og er på vei hjem da hun hun møter en dame som lufter hunden sin. I hånda har Lotte en rød ballong. Lotte springer inn i skogen, og damen med hunden går den samme veien. Kun en av de kommer levende ut av skogen. Etterhvert oppdages det at hunden har blitt borte. Journalist Mette Minde forsøker å nøste opp i saken i tillegg til politiet.

Lettlest og god historie med godt driv.

Les hele omtalen her

Mangt skal vi møte, og mangt skal vi mestre, dagen i morgen skal bli vår beste dag.
Erik Bye

Gjør at jeg kan gå på skattejakt. Her er helgens funn :-)

• "Pumasommer - kriminalroman" av Merete Junker
  • "Hun som ingen unnslipper - krim" av Ingrid Berglund