Jenta i den røde kjolen

av (forfatter), Judith S. Nilsen (oversetter) og Ann-Magritt Sævold (oversetter).

Cappelen Damm 2020 E-bok

En soldat, kjent bare som "Jonesy", våkner opp på et sykehus uten å huske noe av fortiden sin. De få usammenhengende minnene hans er grusomme øyeblikk fra slagmarken i Ypres. Ganske snart blir han besatt av å finne ut av hvem han er. Da Eden Valentine kommer susende inn i hans verden, slående vakker i sin røde kjole, forandrer hun livet hans. Hun sørger over broren som døde i krigen, men ser i Jonesy en soldat som trenger hjelp, en som hun kanskje kan redde. Nøkkelen til hans fortid - og Edens fremtid - kan befinne seg hos den mystiske Alex Wynter, en aristokrat og arving til landstedet Larksfell Hall. Det han har å si, vil ryste dem og sende dem i vidt forskjellige retninger.

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788202668143

EAN 9788202668143

Serie Royal (1)

Genre Romantikk Historisk litteratur

Omtalt tid 1918-1939

Omtalt sted England

En soldat våkner på sykehuset med hukommelsestap. Han husker ikke hva han heter, og går derfor kun under navnet Jones. Etter en stund blir han kjent med Eden Valentine, og søt romantikk oppstår. Jones klarer forsatt ikke å huske fortiden sin, men tar navnet Tom. En dag Tom har vært ute i byen, blir han påkjørt, og kommer ikke tilbake.

Lettlest feelgood som er veldig søt og romantisk.

Les hele omtalen her

• "Det lille pianohuset" av Erica James