Jeg skulle ha sagt jeg elsker deg

12 samtaler om kjærlighet, lengsel og anger ved livets slutt

Cappelen Damm 2017 Heftet

Utgivelsesår 2017

ISBN13 9788202562281

EAN 9788202562281

Men slik er kreftsykdommen. Den tar ikke hensyn. Av og til lumsk og snikende. Noen ganger voldsom og brutal. Døden er kreftens følgesvenn.

Livet folder seg ut på tusen forskjellige måter i hvert øyeblikk hvis vi kan ta imot det. Vi lager våre kategorier for viktig og uviktig. Men slik jeg ser det nå,har de store hendelsene i mitt liv ikke betydd mer enn de små.

En mentor trenger ikke være fullkommen, en guru uten lyte, men en mentor trenger å ha overblikk, et fugleperspektiv. Martin har levd og lært, og er i stand til å samle livserfaring til en syntese...

Han har klart å bruke erfaringene i livet til vekst og læring. Når vi ser på våre erfaringer som råmateriale, slipper vi å bli sittende fast i det som har rammet oss. Vi kan bruke det til vekst...

Det meste i livet kan bearbeides og gjenopprettes,slik at vi kan få en dag i måra,som rein og ubrukte står,for å si det med Prøysen. Døden fjerner denne muligheten.

Fortsettelse lese bøker

• "Stemmen eller støyen - om å være tro mot seg selv" av Märtha Louise
  • "Huden er guden - en hudlege forteller om kroppens største organ" av Jon Anders Halvorsen
  • "Minneboken - norsk nostalgi" av Mona Stenseth Larsen
  • "Mental rehab" av Erik Bertrand Larssen
  • "Slipp meg fri - om terapien etter seksuelle overgrep og vold" av Angelica Kjos
  • "De seks store følelsene - hvordan emosjonene styrer deg mer enn du aner" av Anne Hilde Vassbø Hagen
  • "Å sørge - en bok om tap, sorg, kraft og håp" av Kristiane M. Hansson
  • "Aldri gi opp - hvordan skape gode vaner som varer" av Peder Kjøs
  • "Kvar ein fugl - dikt" av Hilde Myklebust
  • "Oss mot verden - en historie om å være fattig" av Kaisa Hansen-Suckow
  • "Mannual - det jeg og andre menn tenker, men ikke sier" av Adam Schjølberg
  • "Når kroppen sier nei - prisen vi betaler for skjult stress" av Gabor Maté