Jeg ser deg

av (forfatter) og Kristina Quintano (oversetter).

Goliat forlag 2020 E-bok

Turistsesongen er over og roen har igjen senket seg på Gotland. Juss-studenten Frida Vallskog og de tre studievennene hennes skal tilbringe en siste sommerhelg ved Lilla Karlsö før studiene begynner igjen. Etter en rolig lunsj og noen glass vin ved stranden sovner ungdommene i solen på Lilla Karlsö. Når Frida våkner oppdager hun at alle vennene hennes er drept og hun er den eneste overlevende. Hvem er det som har tatt livet av ungdommene og hvorfor ble ikke Frida drept? Hva er det som har skjedd der ute på øya? Etterforsker Anders Knutas strever med saken samtidig som hans eget liv tar en ny, uventet og dramatisk vending. MARI JUNGSTEDT har en bakgrunn som journalist hos blant annet Ekot og Rapport, og som nyhetsanker på SVTs regionale ny.hetsprogram ABC. Nå jobber hun som for.fatter på heltid. Jungstedt er bosatt i Stockholm og til tider på Gotland, noe som avspeiles i hennes bøker om førstebetjent Anders Knutas og hans kolleger i Visbypolitiet. Mari Jungstedt er en av Sveriges mest populære forfattere og har solgt mer enn fem millioner eksemplarer av sin Gotland-serie i Sverige, samtidig som hun er utgitt i 20 andre land.

Forlag Goliat forlag

Utgivelsesår 2020

Serie Anders Knutas (15)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Oj oj! Mange personer til å begynne med, men de falt fort på plass og jeg klarte ikke å legge boka fra meg! Leste den på to økter.

5 studenter skal overnatte på Lilla Karlsö, men i det de skal til å gå i båten som skal skysse dem utover får Vidar en melding og trekker seg. De andre 4 drar utover og dagen etter ligger de og soler seg på stranden og Frida sovner, da hun våkner igjen er de andre tre døde...

Det ble mange navn og detaljer i begynnelsen. Tenkte; huff, orker jeg dette?
Men det kommer seg etter hvert. Vil vel formulere det slik at spenningen stiger jevnt og trutt, helt til de siste sider.
Trekker litt for den "langdryge" innledningen og kanskje litt for en avslutning som absolutt var spennende, men jeg syntes den var lite troverdig.

• "Den siste akten" av Mari Jungstedt
  • "Den man elsker" av Mari Jungstedt