Jeg ser deg

av (forfatter) og Kristina Quintano (oversetter).

Goliat forlag 2020 Innbundet

Turistsesongen er over og roen har igjen senket seg på Gotland. Juss-studenten Frida Vallskog og de tre studievennene hennes skal tilbringe en siste sommerhelg ved Lilla Karlsö før studiene begynner igjen. Etter en rolig lunsj og noen glass vin ved stranden sovner ungdommene i solen på Lilla Karlsö. Når Frida våkner oppdager hun at alle vennene hennes er drept og hun er den eneste overlevende. Hvem er det som har tatt livet av ungdommene og hvorfor ble ikke Frida drept? Hva er det som har skjedd der ute på øya? Etterforsker Anders Knutas strever med saken samtidig som hans eget liv tar en ny, uventet og dramatisk vending.

Jeg ser deg er en nervepirrende fortelling om besettelse og sjalusi.

Forlag Goliat forlag

Omtalt sted Sverige

Oj oj! Mange personer til å begynne med, men de falt fort på plass og jeg klarte ikke å legge boka fra meg! Leste den på to økter.

5 studenter skal overnatte på Lilla Karlsö, men i det de skal til å gå i båten som skal skysse dem utover får Vidar en melding og trekker seg. De andre 4 drar utover og dagen etter ligger de og soler seg på stranden og Frida sovner, da hun våkner igjen er de andre tre døde...

• "Øyenstikker" av Jaran Dammann
  • "Etter Ruth" av Nicola Rayner