Jeg, Richard

noveller

av (forfatter) og Heidi Grinde (gjendikter).

Tiden 2003 Heftet

Boka inneholder de fem krimnovellene Avslørt, Hans livs overraskelse, Gode gjerder er ikke alltid nok, Husk, jeg vil alltid elske deg og Jeg, Richard. I disse novellene utforsker forfatteren de mørke sidene i mennesket, og presenterer leseren for intrikate plot og psykologisk dyptpløyende personskildringer. Forfatteren har også skrevet et forord til hver av novellene. Kriminalbetjent Thomas Lynley, som er hovedperson i forfatterens romaner, må finne ut av et mistenkelig dødsfall i novellen Avslørt.

Intrikate og spennende noveller fra krimlitteraturens detektiv-dronning. Boken er midt i blinken for George-fans som har lest alt og er sulten på mer. I boken Jeg, Richard har Elisabeth George samlet fem av sine beste krimnoveller. Her blir leseren presentert for intrikate plot og psykologisk dyptpløyende personskildringer, ingredienser som blir regnet som Georges varemerke. Oversatt av Heidi Grinde. Elizabeth George (f. 1949) er amerikansk som noen, og bosatt i solfylte California. Etter debuten i 1988 med Mørkets gjerninger, har hun utgitt ti prisbelønte kriminalromaner, hvor handlingen utspiller seg i idylliske landsbyomgivelser i England. I likhet med romanene er også denne samlingen solgt til en rekke land.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2003

Serie Tidens pocketutgave

Genre Krim

Her skal jeg legge inn bøkene jeg kan krysse av på listen etterhvert

• "Mord på lok 16" av Maria Lang
  • "Dødsmesse i L.A." av Robert Crais