Jeg er nyttig!

Espen Herberts opptegnelser VI

Gyldendal 2007 Innbundet

Espen Herberts far mener han bør gjøre noe nyttig, på tross av at han er konkurs og utestengt fra butikken på livstid. Da kommer han opp med ideen om Dyrevaktbyrået.

Mot den totale katastrofe .; Espen Herbert tar helt av Han er konkurs og til alt overmål mener pappa at han skal gjøre noe nyttig. For andre en håpløs kombinasjon, men for Espen Herbert .; en unik mulighet til å slå to, om ikke en sverm av fluer, i en smekk. Og denne gangen tar Espen helt av i sine geniale prosjekter. Les om hvordan han sprer sitt budskap i forkledning, til hvordan jobben blir utført ... og fram til den absolutte, totale katastrofen.Espen Herbert har fått ideen over alle ideer, han skal bli dyrepasser, omsorg de luxe! Dermed blir Espen Herberts Dyrevaktbyrå startet og verdens smarteste reklameplakat skrevet: " 'Er den lille hjerteknuseren alene? Skal du ut i kveld og trenger noen til å passe på det kjæreste du har? Da kan du trygt ringe pålitelige Espen. Jeg vokter din skatt som om det skulle vært min egen lillebror det gjaldt'. (Det med lillebror tok jeg med for at det skulle virke seriøst. Ingen som kjenner Joachim, den drittungen jeg har til lillebror, ville finne på å passe ham. Ikke for en trillion engang!) Jeg skrev teksten min på ei stor papplate og tegnet noen rosa hjerter og slikt, slik at alle kunne se at her var det en kar som kunne behandle dyr med kjærlighet."

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205371460

EAN 9788205371460

Serier 10:12 Espen Herberts opptegnelser (6)

Genre Humor

• "Jeg er super! - Espen Herberts opptegnelser V" av Bjørn Ingvaldsen