Jeg er Leona

Aschehoug 2020 Innbundet

Å begynne på ungdomsskolen kan være vanskelig, men Leona har en ekstra utfordring. Hun er født med guttekropp og føler seg ofte stemplet som annerledes. Heldigvis har hun bestevenninnen Malin, og bandet «De fire løvene» sammen med Malin, Amina og Emil. Men en dag skjer det som ikke skal skje: Leona blir forelsket i Emil, som Malin også er forelsket i. Hva skal hun gjøre? Og kan noen egentlig være forelsket i henne, når hun er som hun er? tenker Leona. Og hvem er det som sender henne ekle bilder og meldinger på telefonen? Leona og Malin leter etter svar, men noen ganger kan sannheten være vanskelig å takle.

«Jeg er Leona» er en frittstående oppfølger til «Vi skulle vært løver».

«Et sted mellom Tore Renbergs fortellinger om Jarle Klepp og Skam-fortellingene på NRK befinner Baugstø seg, og det er et godt sted å være.» Emil Otto Syversen, Fædrelandsvennen (Terningkast 5)

ISBN13 9788203268267

EAN 9788203268267

En viktig bok! Ganske troverdig og ikke overdreven i den ene eller andre retningen.

• "Polarnatt - roman" av Sunniva Relling Berg
  • "Helt ute" av Maria Sand
  • "Fugleguten" av Rune Belsvik
  • "Alene gjennom" av Michael Stilson
  • "Benny går berserk" av Tom-Erik Fure
  • "Ellinor" av Katarina von Bredow
  • "Høgspenning livsfare - roman" av Helene Guåker
  • "Minus 14" av Espen Dekko