Jeg er ikke-

Gyldendal 2016 Innbundet

En ung jente må finne seg selv, på nytt. For hvem var hun? Og hvem er hun?

En jente.opplever en nestenulykke i New York, og brått husker hun ikke hvem hun er, hvordan og hvorfor hun har havnet der. Det eneste sporet hun har, er et sett nøkler og et krøllete brev adressert til broren som hun finner i jakkelomma.
Og så treffer hun Sam som bare gjør forvirringen enda større: "Jeg, Samuel Burns, måtte på tro og ære love at jeg aldri, aldri skulle snakke om broren din, og dette løftet har jeg tenkt å holde."
Hva er det som er.så hemmelig at.hun nesten tok livet av seg?
En innsiktsfull og intens historie om det å se, om kjønnsidentitet, sannhet og løgn.

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788205489325

EAN 9788205489325

Omtalt sted New York

Om dette var en bok jeg likte eller ikke, det var ikke lett å bestemme seg for det. Gjennom nesten hele boken var jeg ganske forvirra, og etter halvlest bok var jeg klar til å si at denne likte jeg ikke. Men det var noe som hele tiden dro meg videre, og jeg må bare si at NÅ når jeg er ferdig så er dette en bok som absolutt er verdt å lese. Forvirrende og utfordrende, men det er vel slik forfatteren viser hvordan det kan være å ikke være helt A4. En bok vi voksne skal være klar over, og formidle videre til dagens ungdom.

Jeg tror aldri jeg har brukt så lang tid på å forstå en bok som denne. En viktig, vanskelig og veldig interessant bok om kjønnsidentitet og identitet overhodet. Overraskende og unik, burde leses av både ungdom og voksne!

• "Meningen med Atlas" av Torun Lian
  • "Fugleguten" av Rune Belsvik