Jeg er berømt!

Espen Herberts opptegnelser

Gyldendal Tiden 2000 Innbundet

Espen Herbert Knutsen er en handlingens mann. Han vet svaret på det meste, og vet han det ikke, så finner han ut av det. Espen Herbert liker rett og slett å finne ut av ting. Dessverre går det meste galt underveis. Han er rett og slett en vandrende katastrofe. I tillegg drømmer han om å bli berømt. Det klarer han, men akkurat den berømmelsen skulle nok foreldrene hans gjerne vært foruten.

Espen Herbert er en gløgg fyr. Og grundig. Han liker å finne ut av ting, og synes helt klart det er bedre å være føre var enn det motsatte. Det kunne jo for eksempel hende at en i familien havnet i rullestol - er det ikke da lurt å ha lagt forholdende litt til rette? Gjøre huset mer rullestolvennlig, rett og slett? Og hvordan er det egentlig å være blind? Det kan være godt å ha trent litt på forhånd. Røykvarslerne og brannslukningsapparatene i huset bør man heller ikke ta for lett på - det er jo ikke sikkert at alt virker som det skal selv om far påstår det? Og hva med nederlenderen med samme navn som han selv - Herbert - som på én og samme dag både blir lam fra livet og ned, og vinner 17 millioner i Lotto. Er han mest lei seg for å ha blitt lam, eller mest glad for å ha blitt en rik mann sånn plutselig? Ikke godt å vite ...Og så var det kjærligheten, da. Godt han har boken "Den unge herremann" til hjelp når drømmekvinnen plutselig dukker opp utenfor huset hans.Espen Herbert vil så vel, men det meste går fryktelig galt. Og vi - vi ler og ler og ler ...

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788205278950

EAN 9788205278950

Serie 10:12

Genre Humor

Bøker for barn som vil ha noe lettlest og morsomt

• "Jeg er genial!" av Bjørn Ingvaldsen
  • "Jeg er in love!" av Bjørn Ingvaldsen